
Tavasszal egy hétvégét töltöttünk Montenegróban, majd hazafelé jövet megtörtént az, amitől mindenki „retteg”: jelentős késéssel indult a gép. A március 27-i Podgorica-Budapest járatnak 14:10-kor kellett volna indulnia, így negyed 1 körül leadtuk a bérelt autót, majd megérkeztünk a reptérre. Először 16-17 óra körüli indulás szerepelt a táblán, valamint a Wizz Airtől kapott SMS-einkben, fél 3 felé pedig már kiírták, hogy 21:15-kor indul csak a gép, amely akkor már több órája Hollandiában állomásozott (flightradaron követtük a gép mozgását).

Szerencsére, nem csekkoltunk be, így betaxiztunk a közeli Podgoricába, és csak este mentünk vissza a reptérre, egy kis városnézés után, ellentétben sokakkal, akik már dél óta benn várakoztak a terminálban. Javaslom nektek is, hogy jelentős késés esetén ne csináljátok meg a check in-t, mert a kapuktól kijönni már nem lehet, és egy kisebb reptéren valódi kínszenvedés 8-10 órán keresztül bezárva ücsörögni.

A gép végül este 10 után szállt fel, és több, mint 8 óra késéssel szállt le Budapesten. Európai Uniós rendelet alapján az Unió területére érkező, vagy innen induló járatok esetében, 3 órát meghaladó, nem vis maior(extrém időjárás, sztrájk, stb…) késés esetén, 1500 kilométer alatti távolságnál 250 Euró kártérítés jár az utasnak (függetlenül attól, hogy a repjegy csak 4-5 ezer forintba került).
A kártérítési kérelmet sikerdíj fejében több cégen keresztül is be lehet adni a légitársaság felé, vagy, aki nagyon jól ismeri a nemzetközi jogi szakzsargont, az önállóan is megpróbálkozhat a kérelem benyújtásával. Mi másnap(március 28-án) a kesettagepem.hu-nak írtunk, majd 24 órán belül aláírtuk az ügyleti képviseleti meghatalmazást.
A járatkéséstől számított 5 hét múlva, május 2-án érkezett az üzenet, hogy megérkezett a kártérítés az ügyvédi letét számlára, majd másnap már a mi számlánkon volt a sikerdíj levonása után a kettönknek járó 143 ezer Ft.
Így utólag már, nem is volt rossz ez a podgoricai városnézés.